Seriøs kur mod one-itis

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

Re: Seriøs kur mod one-itis

Indlægaf Kami » ons 1. jun 2016 23:25

Al investering er investering. Jo mere hurlumhej du laver for at glemme hende, jo mere investerer du fortsat i hende. Det bliver bare ved og ved, og derfor oplever du, at du ikke rykker dig.

Fuck nu hende, altså. Hvad gør DIG glad? Hvis det er at spille Dying Light med vennerne lørdag aften, så gør dét.

Jeg har ikke erfaring med oneitis, ever, men jeg har samlet stumperne af mit hjerte nok gange, og det er lidt det samme.
Lige pt. er jeg i gang med at komme mig over en eks, som var mig utro og opførte sig som en værre hattenål, inden jeg flytter i den lejlighed, vi skulle have overtaget sammen.

Jeg gør kun det, som giver mening for mig (og eksamen og arbejde). Pt. er det at hænge ud med en fyr og se film uden nogen former for sex eller lir, spille Pathfinder, dyrke agility med hunden og planlægge et IKEA-raid. Det er ikke spor sejt eller PUA-agtigt, men det virker. Om under en måned er jeg helt på toppen igen. Og min eks dikterer intet for mig. Hverken lays eller kosttilskud eller noget som helst. Han er slettet fra min sociale radar. Når jeg ikke lige tuder eller bitcher over ham til vennerne (vi er ikke robotter, jo).
Kami

Indlægaf PickupTrainee » tors 2. jun 2016 13:17

Kami skrev:Al investering er investering. Jo mere hurlumhej du laver for at glemme hende, jo mere investerer du fortsat i hende. Det bliver bare ved og ved, og derfor oplever du, at du ikke rykker dig.

Fuck nu hende, altså. Hvad gør DIG glad? Hvis det er at spille Dying Light med vennerne lørdag aften, så gør dét.

Jeg har ikke erfaring med oneitis, ever, men jeg har samlet stumperne af mit hjerte nok gange, og det er lidt det samme.
Lige pt. er jeg i gang med at komme mig over en eks, som var mig utro og opførte sig som en værre hattenål, inden jeg flytter i den lejlighed, vi skulle have overtaget sammen.

Jeg gør kun det, som giver mening for mig (og eksamen og arbejde). Pt. er det at hænge ud med en fyr og se film uden nogen former for sex eller lir, spille Pathfinder, dyrke agility med hunden og planlægge et IKEA-raid. Det er ikke spor sejt eller PUA-agtigt, men det virker. Om under en måned er jeg helt på toppen igen. Og min eks dikterer intet for mig. Hverken lays eller kosttilskud eller noget som helst. Han er slettet fra min sociale radar. Når jeg ikke lige tuder eller bitcher over ham til vennerne (vi er ikke robotter, jo).

Du har ret i, at min motivation for game, efter hende, har været "hende" indirekte, da jeg jo skal gøre et eller andet, for at komme mig over det. Da den eneste kendte kur - ifølge PUA-teorien - mod one'itis er andre piger, virkede det som et fornuftigt sted at starte, om end mine bevæggrunde er dårlige. Deri ligger problemet. Jeg må tilbage i en positiv stream, hvor game ikke bliver "for hende" indirekte, men for min egen skyld, for at have piger i mit liv jeg sætter pris på, ikke nogen jeg bare "bruger" for at få det bedre, pga. hende (specielt ikke, når det ikke lader til at virke).
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Indlægaf Desire » tors 2. jun 2016 15:21

Så har du vist ikke prøvet GFTOG før.. Bevæggrundene er altid dårlige.. Deri pointen om, at man først har det godt igen efter 10 styks... Jeg vil tro, at det føles meningsløst i starten for de fleste, men så bliver det bedre løbende... Det handler jo i bund og grund ikke om, at man knalder 10 andre piger..
Det handler om, at man:
1. Begynder at tage action
2. Fokuserer på andre piger og vigtigst omgiver sig med andre piger. Så vil dit fokus på hende helt naturligt aftage.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf PickupTrainee » fre 3. jun 2016 12:29

Desire skrev:Så har du vist ikke prøvet GFTOG før.. Bevæggrundene er altid dårlige.. Deri pointen om, at man først har det godt igen efter 10 styks... Jeg vil tro, at det føles meningsløst i starten for de fleste, men så bliver det bedre løbende... Det handler jo i bund og grund ikke om, at man knalder 10 andre piger..
Det handler om, at man:
1. Begynder at tage action
2. Fokuserer på andre piger og vigtigst omgiver sig med andre piger. Så vil dit fokus på hende helt naturligt aftage.

Indrømmet, jeg har set en del andre piger efterfølgende, men kun haft sex med 3, hvoraf 2 de var gengangere fra før jeg mødte hende (og ikke nogle jeg efterfølgende har gamet mig til).
Senest rettet af PickupTrainee fre 3. jun 2016 16:44, rettet i alt 1 gang.
PickupTrainee
Happy Meal

Indlægaf Kaizer » fre 3. jun 2016 14:01

GFTOG. Eller da jeg gik fra min eks, kan jeg huske, at Tyler skrev det følgende, som jeg også relaterede meget til, 'happy in solitude':

Tyler skrev:Welcome to hell.

I got dumped this year as well.

She wanted to come back but had changed so drastically after that there was nothing to return to.

My game is the best it's ever been but no other girl can replace what you lost.

It comes down to being happy in solitude. Letting time work it's magic, which it will.

Go out and socialize. There will be a hole in your heart that makes every day nearly impossible to get through, but you must carry on and become stronger from the experience.

Do lots of dates but don't fuck them as you will feel horrified and disgusted. I made that mistake repeatedly j til I admitted to myself I needed time to heal.

I now have multiple new hotter girls who are gaga over me but I just do dinners with them and hang out. This is healthy as it doesn't paint over the pain.

When you are truly happy in complete solitude again and no longer miss her, you will be ready to be with someone else.

For now go out daily and keep it super low pressure. Talk to tons of girls and date them but no need to close.

There is no "rejections" as this phase. You are raw and hurt. It's not "you" at full strength being rejected.

You will bounce back like a phoenix rising from the ashes 10x more powerful, while she will mask the pain with a rebound and likely not grow at all.

Be thankful for the gift of the pain.

Tyler
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf chrisjv » ons 8. jun 2016 07:22

Du går ud og knepper 10 piger for at komme over din one-its'

Du investere endnu mere kræfter på din one-its..

Det er et paradoks, virker kun i teorien..
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf JollyJumper » tors 1. dec 2016 22:27

Jeg har selv haft et par svære tilfælde af one-itis, og det er en hård nød at knække. Men teknisk set er det vel ikke one-itis, hvis du har været i seng med hende, så vidt jeg husker definitionen fra The Game. Anyway, der findes en bog, der hedder "How to fall out of love" af Debora Phillips, du kan prøve at læse. Der er nogle forskellige tips (bl.a. at prøve at stoppe med at tænke på hende og vistnok bruge noget NLP-agtigt visualisering til at gøre hende mere ulækker)

Ellers kunne det måske være en mulighed at rejse langt væk i et stykke tid og få det hele lidt på afstand?

Hvis du mangler tid og penge til at rejse væk fysisk, kan du også tage på en kortere rejse i dit sind med "Styrk din selvtillid" fra denne side: http://shop.hypnose.dk/produkter/stress/
Lyttede til den i går aftes, og den er efter min mening fantastisk. Jeg købte nogle stykker af de der filer for ni år siden, og den der er nok den bedste.
JollyJumper
Happy Meal

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Kaizer » fre 2. dec 2016 00:49

Det er jo en gammel tråd, chris skrev det sidste svar 8.juni. Kunne være interessant at høre, hvordan det hele var forløbet. Rigtig mange gode råd i tråden i øvrigt.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf James Collin » fre 2. dec 2016 16:36

Glimrende tråd!

Glæder mig også til at hører, hvordan det er gået?

Men jeg må erkende, alt hvad jeg har lært fra One-itis: "Er så men ikke, at det er en dårlig ting, men hvad man gør det til":
- Player'en/Bad boy: Kan ikke forelske sig, fordi at han har svært ved at stole på nogen eller tror at alle piger prøver at snyde ham (Selvom han bare leder efter den eneste ene).
- Romantikkeren: Ser ikke hvad der foran sig og hele tiden idealisere en pige, der ikke er virkelig (også selvom pigen står lige foran ham. Så er der altid noget galt med pigen, fordi at hun ikke ligner hende i drømmen).
- Good guy'en: Har ikke noget selvværd eller respekt for sig selv og lader alle træde over ham, (Og ingen piger kan holde en nikkedukke ud eller en fyr der skrider lige så snart en anden pige siger, kom her nikkedukke!).
- Den afbalanceret fyr/ Bad boy: Han er for ligeglad, for han har nok i sit liv og ikke har brug for andre! (Selvom han også bare leder efter den pige, der er lige så afbalanceret som ham og hun må findes, så han leder altid videre og aldrig ser det foran ham eller bare vælger en).
- Sig selv: Fyren man håber, at pigen ser en for? fordi at man umuligt kan holde nogle af de andre stadier over længere tid! Så falder man altid tilbage til sig selv/ stabilitet, fordi man ikke magter at lege rundt med en LSE girl (Hun kan intet og græder hele tiden), Power girl (Hun vil hele tiden stimuleres) eller talk-ativ girl (Der kører hele forholdet, også er man ikke selv med i det. For hver gang man har en holdning eller mening, så trumfer hun den)!

Der er ikke en måde, at få en pige på eller den rigtige pige, men en million forskellige måder:
- Nogle gange, er svaret bare at give op! Så kommer hun af sig selv eller et mix!
- Andre gange at kæmpe, så giver hen sig selv hen til dig med tiden!
- Ingen kender den rette kombination, kun at nogle ender i et forhold, selvom der var oceaner af problemer før og pludselig siger alle, de passer bare så godt sammen!

Det værste man kan gører imod sig selv!:
- Det er, at tro at man kan kontrollere udfaldet. Ingen siger, at man ikke skal prøve, men at tro, at man kender svaret. For det gør man ikke, da der spiller en million faktorer ind! Også er vi tilbage til bottom-line - Er det fyren der scorer eller fyren der bliver scoret eller scorer de i virkeligheden hinanden og er det noget man gør imod en anden person eller noget de gør imod hinanden? Ingen kender svaret og hvad fanden er kemi! Hvorfor falder man for ham eller hende i stedet for noget andet, man egentlig troede, man ville have?

Den hårdeste erkendelse jeg har lært i alt dette, hvis du tror du kan kontrollere alt:
- Vil du vågne op en dag, hvor du giver kontrollen fra dig. Stille dig selv dette spørgsmål: Var det egentlig det jeg faldt for, hvis du har kontrolleret hele showet og billedet af hende eller ham. ar det så nogensinde virkeligt eller var det den virkelighed du ønskede dig, der blev virkelig og da du stoppede, faldt tæppet så på hele kulissen?
- Det øjeblik vi giver slip på kontrollen og lader nogle andre træde ind i vores liv, velvidende om, at de kan såre os eller gøre os stærkere! Det er det mest skræmmende øjeblik i vores liv og vi i virkeligheden må erkende, at vi intet ved og bare må springe ud i det og hvor tæt vi tør at lade folk komme tæt på os! At sige jeg elsker dig hver morgen, koster intet eller at jeg er vild med dig! Men at kunne blive såret eller lade andre kunne påvirke en og give slip på kontrollen, så ser du en helt anden side af folk og parforhold! Man kan nemt ende med en partner, man ikke kender eller nogensinde kommer til at lære at kende. For drømmen føles nogle gange bedre en virkeligheden og kullisen ser fanme også så pisse godt ud!
- Men en pige der virkelig gør en glad og passer på en, giv jer hen. For det største fæ her i verden, er den der ikke tør forelske sig for at være stærk eller kontrollere alt! For det er de personer pigen skrider fra i længden eller fyren skrider fra i længden eller er utro osv., for et plaster erstatter aldrig virkeligheden!

Er One-itis så en dårlig ting? ja og nej:
- Hvis du ikke kan blive forelsket eller give dig hen til anden person, på den måde, så kan du heller ikke blive elsket på den måde!
- Hvis det påvirker dig så meget, at det ødelægger din hverdag og personen ikke gengælder det! "Og du ved, at der intet er at gøre eller det kan blive til noget", så er kroppen så dejlig. At du er et flokdyr og kroppen giver sig hen til andre fisk i havet, for at formere sig over tid! Og i mens, så har man masser af tid, til at reflektere over hvad der gik galt. Så ens nye partner kan nyde godt af den udgave af en, hun bliver præsenteret for. Fordi at man altid starter forfra med ny partner og den nye spændende person man møder!

All-in-all:
- Hver glad for at man kan forelske sig og at tiden ikke står stille og at man altid kan finde en ny partner!
- Så One-itis er godt til at italersætte det negative omkring forelskelse når det ikke fungere, men pænt dårlig til at italersætte det positive i forelskelsen og hvor meget godt den gør for en og hvor lykkelig man kan være!
- Bemærk! Jeg romantisere ikke forelskelsen, bare fordi at jeg ikke har nævnt alt det i midten, (For man bliver såret, det går op og det går ned. Man bliver sur, ked af det også er der make up sex!. Men det tager vi en anden god gang... ;) ).

Ikke fordi, at jeg ikke tror på enhjørninger, men hvis man aldrig leder efter en: "Så finder man aldrig en hest, der ligner en!". Om den så ikke er så høj eller er alt for høj eller har et lige så flot horn, som en rigtig enhjørning. Så er det i det mindste din enhjørning og den vil dig det bedste, også selvom dens pels ikke er så mælkehvid eller den kun har 3 ben. Så nyd den og elsk den ellers kommer man til at fortryde det bitterligt. Da en million damer ikke gør en lykkelig eller en million fyrer. Hvis der kun skal en, til at gøre en lykkelig eller hvad der nu funger for en. Så vi har alle forholds typer med :)

Vær nu lykkelige derude og ture at elske og blive elsket!

Jeg er ikke single piger, jeg har heller ikke en direkte hotline eller hedder Magic Mike. Men hvis i kalder mig Magic James, så tror jeg lige at jeg lader den gå... :)
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Hebi » man 19. dec 2016 16:45

Mit tidligere brugernavn var PickupTrainee, så jeg svarer som samme person.

Jeres interesse i min historie er overvældende, og jeg er meget taknemmelig for jeres feedback. Hvad er der sket efterfølgende? tjah, hvis i læser min log: "Hebi's log - Pure Snake Style", vil i kunne finde ud af lidt om hvad der er sket efterfølgende.

Kort fortalt, er jeg stadigvæk ikke ovre hende. Selv over et halvt år efter, savner jeg stadig pigen. Det lykkedes mig somehow at komme igennem de obligatoriske 10 piger efterfølgende (om end alle 10 ikke var helt nye i forhold til før jeg mødte hende), det har desværre ikke fjernet problemet. Jeg har ikke gået seriøst ud og gamet det sidste lange stykke tid, da motivationen ikke rigtigt har været til det. Hvert forsøg har mildest talt været halvhjertet, da motivationen og lysten som nævnt ikke rigtigt har været der. Deri skal forklaringen også findes i, at min log ikke er blevet opdateret i lang tid.

Lige pt. har jeg en 2 piger jeg ser fast, og en mulig 3. på sidelinjen. Jeg vil ikke sige at jeg er hverken er tilfreds eller lykkelig som tingene er lige nu, men hvis ikke andet, er det "nemt" ikke at gøre noget.

Måske det stadigvæk er one'itis der taler, men jeg har endnu ikke mødt nogen andre endnu, der minder om hende. En god erfaren PUA-ven har pointeret overfor mig, at hendes kulturelle baggrund - som grobund for hendes personlighed - nok i virkeligheden er det jeg har været så "into", og derfor ikke har kunnet finde blandt danske piger.

Lige pt. er jeg på standby, men ingen tvivl om at jeg for alvor vender frygteligt tilbage til PUA-verdenen, inden for en snarlig fremtid.^

En ting er stensikkert: aint never going through that shit again.
Hebi
Seargeant O'Hara

ForegåendeNæste

Tilbage til Innergame