No More Mr. Nice Guy (Sætte grænser)

Mindsets, ego, målsætninger, one-itis

No More Mr. Nice Guy (Sætte grænser)

Indlægaf Weqas » tors 23. feb 2017 18:56

Hej drenge og piger!

Jeg har fået en øjenåbner her for nylig i mit liv. Jeg er ekstremt dårlig til at sætte grænser for folk. Dette gør jeg ofte bliver trådt over tæerne, men uden dem der gør det ved det.
Det har nu været med til at dræbe mit forhold, da mangel på at sætte grænser samtidig betyder at jeg har tendens til at blive en "pleaser".

Der er en hel del grad af selv indbildning involveret i at være pleaser. Man bilder sig selv ind at det er en positiv egenskab at ville gå utrolig langt for de mennesker der betyder noget for en. Og langt hen af vejen er det en god kvalitet, at ville gå langt for sine nærmest. Men men men... alt med måde.

Er der nogle der har nogle gode tips til en person som mig?

Jeg har lige bestilt "The Way of the Superior Man" og "No More Mr. Nice Guy".

Tænker jeg ikke er den eneste person som kæmper med det her, så lad mig få lidt inspiration fra jer andre eller bare generelle inputs.

På forhånd mange tak!

- Weqas
Weqas
Fætter kanin

Re: No More Mr. Nice Guy (Sætte grænser)

Indlægaf Thebond » ons 22. mar 2017 21:35

De "gode tips" vil der være mange af i de bøger du har bestilt. Men husk du skal faktisk "practice the exercises" der er i bøgerne og ikke kun læse dem.
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf JollyJumper » tors 23. mar 2017 14:27

Kan du komme med nogle eksempler?

Af gode bøger er der også:

The Disease To Please
Who's Pulling Your Strings? (begge af Braiker)
Your Erroneous Zones
How To Be A No-limit Person (lydbog) (begge af Dyer)
When I Say No I Feel Guilty (Smith)
Your Perfect Right (Alberti/Emmons)

DeAngelos/Dr. Pauls Deep Inner Game-program er også godt.
JollyJumper
Happy Meal

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Fame » tors 23. mar 2017 16:51

Har en lettere metode end at fyre dineros af på bøger:

integritet: "en persons evne og vilje til at handle selvstændigt, ærligt og redeligt uden uvedkommende eller upassende hensyntagen til nogen eller noget"

Træn det, tak mig senere.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Thebond » tors 23. mar 2017 17:50

Og hvis jeg virkelig skal anbefale noget så kan jeg dette :)

Hvis du er ude på at self-transformation, dvs ændre dig selv, så anbefaler jeg den her "Get Out of Your Mind and Into Your Life"
Bogen er baseret på "ACT", dvs det handler om at lære at leve i nutiden og ikke det der sker i fremtiden eller hvad der er sket ;)

Det er virkelig en gem, den bog har hjulpet mig med at:

-Stoppe med at proktrastinere, dvs wanke, spille pc, se for meget youtube osv osv.
-Åbne mig til personer jeg ikke kender komfortablet.
-Givet mig mere social confidence.
-Være mere produktiv.

Køb den! ikke pirat download, køb den! Personerne har puttet så meget arbejde i den bog!

https://www.amazon.com/Get-Your-Mind-In ... 2238R6VYP3
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf JollyJumper » fre 24. mar 2017 10:37

Fame skrev:Har en lettere metode end at fyre dineros af på bøger:

integritet: "en persons evne og vilje til at handle selvstændigt, ærligt og redeligt uden uvedkommende eller upassende hensyntagen til nogen eller noget"

Træn det, tak mig senere.

God definition og godt valg af copy+paste fra ordbogen. Mindede mig om, at jeg nok kunne gøre det samme med det her i stedet for at skrive af fra "When I say no, I feel guilty":

A BILL OF ASSERTIVE RIGHTS

I: You have the right to judge your own behavior, thoughts, and emotions, and to take the responsibility for their initiation and consequences upon yourself.

II: You have the right to offer no reasons or excuses for justifying your behavior.

III: You have the right to judge if you are responsible for finding solutions to other people’s problems.

IV: You have the right to change your mind.

V: You have the right to make mistakes—and be responsible for them.

VI: You have the right to say, “I don’t know.”

VII: You have the right to be independent of the goodwill of others before coping with them.

VIII: You have the right to be illogical in making decisions.

IX: You have the right to say, “I don’t understand.”

X: You have the right to say, “I don’t care.”

YOU HAVE THE RIGHT TO SAY NO, WITHOUT FEELING GUILTY

http://www.goodreads.com/quotes/490242- ... -the-right

Edit: Også godt link: http://www.counselling-directory.org.uk ... -assertive
JollyJumper
Happy Meal

Indlægaf JollyJumper » fre 24. mar 2017 12:42

Dr. Paul blander spilteori ind i det, dvs. vind-vind eller vind-tab. Sig kun ja til vind-vind-handler.

Når man siger nej, bruger man sin personlige grænse. Den personlige grænse er en cirkel rundt om alle dine ressourcer (selvværd, beslutningstagenevne, intellektuelle resourcer), og når der er huller eller mure i den grænse, er det ikke så godt. Der skal være døre, som man åbner for vind-vind-handler. Og man skal sørge for, at dørhåndtaget sidder indvendigt. Så når du går op til en pige og lægger an på hende, og hun så begynder at råbe, at du skal gøre forskellige ting, så skal du ikke gøre dem. Ikke bare uden videre i hvert fald. Få dem til at brøle som en løve eller sådan noget først. Ellers kan hun se, at der er huller i din personlige grænse, eller at låsen til døren er i stykker.

Den personlige grænse er det, der giver dig psykologisk styrke, og hvem ved, om det er godt at have psykologisk styrke, hvis man vil score kvinder?

Integritet er fint, men folk er jo ikke altid lige gode til at respektere et nej, så det er godt at kende nogle af de manipulationstricks, de typisk bruger: Råben, give en skyldfølelse, få en til at føle sig dum, få en til at føle sig bange, fysisk vold eller trusler om samme. Dvs. bryde gennem din psykologiske grænse, selvom du siger nej, så der måske kommer et hul, hvilket er det, man skal undgå.

Du styrker din psykoplogiske grænse ved at blive god til at sige og høre nej, så gå ud og bliv afvist af en masse kvinder.

Deep Inner Game er lidt dyrt, men hvis man er en ung mand, der tager det her seriøst, er det sin vægt værd i psykologisk guld.
JollyJumper
Happy Meal

Indlægaf SmK » fre 24. mar 2017 23:01

Du lærer at sætte grænser helt automatisk i dit liv, hvis du finder dit "purpose" her i livet. Dette kan du bl.a. læse om i "The Way of the Superior Man" som du har bestilt. Fantastisk bog.

David Deida siger at en mans "purpose" ALTiD kommer før kvinden i hans liv.
Hvis vi siger at dit purpose er dit arbejde/din uddannelse etc. (som du forhåbentlig kan lide). Dvs. din uddannelse er nr. 1 og din kæreste nr. 2. Så hvis valget står imellem at blive hjemme og studere får at få 12 eller tage til din kærestes mormors fødselsdag, så fortæller du din kæreste på en pæn måde at du bliver nød til at blive hjemme og studere fordi dette er utrolig vigtigt for dig. Og pointen er lige meget hvad hun truer dig med, ingen sex, hun vil slå op whatever. Hun begynder måske også at græde. Men ligemeget hvad så bliver du hjemme og studerer.

Ikke nok med du får din vilje, er du nu også mere værd i hendes øjne, fordi hun skal kæmpe for dit selskab. Og tro mig næste gang i knalder får hun pludselig 2 orgasmer i stedet for én, fordi du er blevet højere status i hendes øjne.

Et andet godt tip for at få folk til at se dig som højere status:
Når folk snakker til dig, så lad vær med at svare dem med det samme. Lad der gå 5 sekunder eller længere. I stedet for at stoppe med det du laver og svare folk med det samme.
Folk har ingen ret til at få et svar fra dig, selvom de snakker til dig. De invadere din tid, som du enevældigt har ret til bruge som du har lyst.

Det er selvfølgelig et groft eksempel og det kræver lidt social intelligens at forstå hvornår man skal bruge og ikke bruge denne teknik. Mit første råd er der efter min mening ingen undtalelser til. Dit purpose kommer før alt andet. Hvilket helt automatisk sætter grænserne for dig.

Håber det hjælper. Men glæd dig til at læse "Way of the Superior Man", den er super :)
SmK
Nyklækket

Indlægaf Weqas » søn 26. mar 2017 13:39

Tusinde tak for mange gode råd.

Jeg kommer helt sikkert til at læse dem mange gange.

Et eksempel på jeg er dårlig til at sætte grænser er, at jeg for ca. 3-4 uger siden sagde til min eks (som jeg desværre stadig er vild med) at vi skulle droppe al kontakt, da hun har gjort det klart hun ikke er interesseret i mig og generelt har behandlet mig dårligt og spillet mig i en længere periode med masser af løgne, utroskab osv. Desuden har hun brugt mig som backup for at få bekræftelse, som er ekstremt vigtigt for hende (starfucker typen). Min grund til at droppe kontakten var at jeg ikke bare kan være hendes backup, når det passer hende. Det forstod hun og var ked af.

Men så ringer hun i torsdags klokken 4 om natten og har brug for at "snakke". Jeg bliver jo mega glad for at hun opsøger kontakten, når jeg har sagt hun ikke skal, fordi jeg tænker hun savner mig og vi skal være sammen igen osv. osv. Jeg siger hun bare kan komme forbi og yada-yada-yada vi knalder naturligvis.

Bagefter ser vi netflix på hendes telefon og efter hun er faldet i søvn, kan jeg ikke lade være med at tjekke om jeg virkelig var den første dreng hun havde ringet til den nat for at få bekræftelse/sex. Og nej... Nr. 5... Igen gik det bare op for mig at jeg blot er en backup som endnu en gang er blevet spillet.

Men i hårde perioder som denne lærer man fandeme meget om sig selv. Det er også derfor tiden er perfekt at bygge et nyt og stærkere inner game op.
Weqas
Fætter kanin

Indlægaf Weqas » søn 26. mar 2017 14:07

Eksempel nr. 2:
Jeg har en ven som er nærig. Det er altid mig der giver første øl, lægger ud, osv. Han er dårlig til at huske at mobilepaye bagefter, men han er god til at huske vi andre skal gøre det.
Jeg får aldrig rigtig sagt noget til det, men bliver irriteret hver gang.

Eksempel nr. 3:
Min chef er meget mikrokontrollerende på mit arbejde, så meget jeg skal sige hver gang jeg lige er væk i 15 min fra min plads, hvor jeg skal hen og hvorfor. Jeg er altså 25 og er lige ved at være færdig med mit speciale. Men får aldrig rigtig sagt fra. Heller ikke når jeg kan komme tilbage fra en kaffepause, hvor der så hænger en post-it på min skærm "Husk og ryd op på din plads, så andre også kan." Jeg har mit eget skrivebord, på eget kontor, som ingen andre bruger. Og jeg finder mig bare i den (i mit hoved) urimelige kontrol, i stedet for at sige hun lige skal slappe af. Det skal siges hun ikke engang er min chef, bare hende som giver mig opgaver.

Generelt tror jeg bare, jeg mangler en del autoritet. Jeg er en del af 3 forskellige store vennegrupper, og min autoritet er helt klart forskellig i de grupper. Og det kan bl.a. måles på hvornår jeg scorer. Jeg scorer altid når jeg er ude med den ene gruppe og har knaldet mig igennem det meste af den tilstødende pigegruppe. Den anden gruppe er det lidt pletvis, hvornår jeg scorer. Mens
jeg aldrig scorer når jeg er sammen med den sidste gruppe, som også består er en masse alpha-hanner fra "the rich and prosperous" overklasseliv i Nordsjælland.
Weqas
Fætter kanin

Næste

Tilbage til Innergame