The Mating Grounds

Generel teori og diskussion for nybegyndere

The Mating Grounds

Indlægaf muspelhem » lør 3. jun 2017 09:49

Hej

Jeg hedder Dan, er ny herinde.

For nylig opdagede jeg denne hjemmeside:
http://thematinggrounds.com/

Manden bag er Tucker Max, som i sin tid skrev en velbesøgt blog om sine drukture og udskejelser, der sidenhen udmøntede sig i adskillige bestsellere. Her er han imidlertid gået sammen med en evolutionspsykolog for at lave en (populær)videnskabelig vejledning i "det med kvinder".

For mig har det været en åbenbaring at læse artikler og lytte til podcasts på hjemmesiden. Desuden har jeg købt den tilhørende bog.

Har aldrig fået læst The Game, men havde det altid lidt underligt, når mine venner talte om at score som om det var et strategispil. Alle de fagtermer osv. På mig virkede det bare lidt absurd og koldt (no offence).

Har dog eksperimenteret en smule med daygaming for en del tid siden, hvor jeg bare approachede random (lækre) kvinder på offentlige steder og startede en samtale. Det gik over forventning, og fik også nogle telefonnumre og dates ud af det, men ikke noget, der førte til noget videre. Fandt ud af at jeg havde en del indre dæmoner, der skulle uddrives først ("inner game"?).

Anyways, som sagt, The Mating Grounds har været et vendepunkt for mig, føler for første gang at jeg forstår kvinder en lille smule, og at jeg selv har noget indflydelse på, hvor godt vores interaktioner går.

Det er bestemt ikke fordi jeg uden forbehold vil anbefale ALT Tucker Max og hans samarbejdspartnere siger, men langt, langt størstedelen af det. Der er simpelthen så meget nyttig viden.

Skal dog gøre opmærksom på at de IKKE har så meget til overs for pickup og PUA'er, og det giver de også udtryk for. Dog er Niel Strauss' The Game listet som reference og videre læsning, så ham afskriver de ikke.

Så - hvis du ligesom jeg kæmper med det med kvinder og måske er lidt loren ved pickup, så er det her en lidt mere holistisk tilgang fokuseret på at forstå parring videnskabeligt.

Jeg vil især anbefale de grundlæggende artikler - der er meget guld. Desuden podcasten "Helping Joe", der også er super fed hvis man er n00b.

Det var alt.

God vind folkens!
muspelhem
Bølle Bob

Re: The Mating Grounds

Indlægaf Desire » lør 3. jun 2017 12:55

Pickup har ikke afspejlet The Game og Mystery Method de sidste mange år. De fleste har forlængst indset, at canned material og 'fagtermer' er creepy og mindre effektivt end et mere ærligt, spontant og naturligt approach.
Så de to verdener er nok ikke så langt fra hinanden som du tror.

Godt med et bidrag.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Happytalk » lør 3. jun 2017 21:34

Tucker maxs bog "i Hope they Sell beer in Hell" er fucking grineren læsning, jeg er fan ;-);-);-);-);-);-);-)
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Glow » tirs 6. jun 2017 09:41

Happytalk skrev:Tucker maxs bog "i Hope they Sell beer in Hell" er fucking grineren læsning, jeg er fan ;-);-);-);-);-);-);-)

lol. Døde ogs af grin under læsningen. smiler lidt ved at tænke på den igen ;)

Muspelhem: Har du nogle hurtige higlights fra Tucker Max ? jeg er nysgerrig på hvad du har forstået omkring kvinder fra ham og hvad han mere specifikt kommer med der?
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 10:20

Desire skrev:Pickup har ikke afspejlet The Game og Mystery Method de sidste mange år. De fleste har forlængst indset, at canned material og 'fagtermer' er creepy og mindre effektivt end et mere ærligt, spontant og naturligt approach.
Så de to verdener er nok ikke så langt fra hinanden som du tror.

Fedt nok. Tænker også at praktikere naturligvis lærer en hel del "by doing", hvor The Mating Grounds er mere fokuseret på teori.
muspelhem
Bølle Bob

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 10:21

Happytalk skrev:Tucker maxs bog "i Hope they Sell beer in Hell" er fucking grineren læsning, jeg er fan ;-);-);-);-);-);-);-)

Helt sikkert! Så kender du hans baggrund og bliver nok mindre chokeret hvis du tjekker materialet ud :D
muspelhem
Bølle Bob

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 11:34

Glow skrev:Muspelhem: Har du nogle hurtige higlights fra Tucker Max ? jeg er nysgerrig på hvad du har forstået omkring kvinder fra ham og hvad han mere specifikt kommer med der?

Jeg skal prøve :)

Må hellere nævne at Geoffrey Miller, Ph.D. (evolutionspsykolog) er med-ophavsmand til materialet. Tucker Max har den praktiske erfaring med at score MANGE kvinder, Geoff Miller er ekspert i den teoretiske del.

Det centrale paradigme er at all parring må forstås ud fra kvindens valg (female choice).

Hvorfor er det sådan? Når du knalder med en kvinde, investerer du en ladning sæd. Når en kvinde knalder med dig, investerer hun potentielt 9 mdrs. graviditet, efterfulgt af års børnepasning. Hun er med andre ord potentielt sat ud af spillet MEGET længere end du er. Bl.a. derfor er hun meget mere selektiv. Naturligvis eksisterer der nu moderne prævention, børnepenge osv., men evolution er en langsom proces.

Den anden grund er at mænd reelt er den største trussel mod kvinder. Det er ikke radikal feministisk propaganda, det er et et statistisk faktum. Det betyder ikke at alle mænd er onde, det betyder bare at visse mænd slår kvinder ihjel, eller forlader dem efter at have gjort dem gravide, eller voldtager dem, eller tæver dem, osv. Og det ved kvinder godt.

Der er fire måder at komme forbi kvindens valg på: magt (voldtægt), svindel, bestikkelse (prostitution) og ærlig parringsindsats. Materialet omhandler den sidste måde.

Mao. er din opgave som mand at udvikle træk, som kvinder er tiltrukket af, og at vise dem frem.

Kvinder er grundlæggende tiltrukket af effektive mænd. Der er grundlæggende tre slags effektivitet: gode gener, god partner, god far.

Modsat fx påfuglehunner vælger kvinder ikke mage ud fra ét enkelt kriterium. Det er helheden, der tæller. Dvs. modsat en påfuglehan, som er fucked hvis hans halefjer er små og grimme, er dette ikke tilfældet for mænd.

Hvis kvinder p.t. ikke er tiltrukket af dig, så fortvivl ikke. Du kan udvikle træk, de finder tiltrækkende.

Kvinders bedømmelse af mænd er primært underbevidst. Det tjener altså intet formål at være bitter på kvinder over deres præferencer, idet de ikke selv er "herrer" over dem.

Kvinders præferencer er udviklet over utallige generationer og tusinder af år. Hver gang en kvinde har truffet et dårligt valg, har det mindsket sandsynligheden for at hendes arvemasse overlevede. Og omvendt: hver gang hun har truffet et godt valg, har det øget den.

Hvordan bliver man så attraktiv som mand?

Man starter med at mindske sine svagheder. Kvinder er langt mere frastødt af mænds svagheder, end de er tiltrukket af mænds styrker. Forestil dig en kvinde, der scorer en virkelig attraktiv mand (Justin Bieber fx). Det kommer højst til at resultere i nogle få børn med gode gener. Forestil dig så en kvinde, der scorer en voldspsykopat. Det kan hun dø af. Eller hvis hun bare er sammen med en mand med en kønssygdom. Det kan hun blive steril af. Derfor: du behøver ikke være perfekt, du skal bare være god nok. Mindsk dine svagheder, frem for at arbejde manisk på dine styrker.

Så man starter med et growth mindset, dvs. troen på at man kan forbedre sig, hvis man arbejder på det. For det kan man. Man forstår at kvinder vælger hvem de har sex med, men mænd vælger hvem de bliver hos. Man forstår at parring ikke er et nulsumsspil. Det er ikke drengene mod pigerne. Det er snarere drengene og pigerne mod alle mulige folk, der prøver at sælge dig noget (sportsvogne, PUA-materiale, osv.). Mænd konkurrerer også indbyrdes (fx er kvinder ikke super tiltrukket af kæmpestore muskelbundter. Men mænd er intimiderede af store muskelbundter, fordi de ville være formidable modstandere i kampen om en kvinde.). Kvinder slutshamer også hinanden, fordi en promiskuøs kvinde truer andre kvinders parforhold, og sænker barren for hvor let kvinder skal "give den op". Og kvinder konkurrerer også på sko, tasker, tøj, osv.

Ok, næste skridt er at blive fysisk sund. Du skal sove ordentligt, 8 timer i bælgravende mørke hver nat, på samme tidspunkt. Dette er det vigtigste punkt, for hvis du ikke sover ordentligt, smadrer det din viljestyrke, og du kommer ikke til at gøre de andre ting. Dernæst skal du spise rigtigt. Tucker og Geoff er store fans af paleo, her er jeg måske en anelse skeptisk. Jeg tror ikke at korn er helt så slemt, som de påstår. Men okay. I hvert fald: prøv at holde op med at spise sukker. Dernæst: træning. Funktionel træning er godt. Basically er testosteron = styrke. Dvs. du skal blive stærk. De anbefaler CrossFit, også fordi det er en super sammenhæng at møde damer i. Tucker nævner også bogen Convict Conditioning et sted, den har jeg selv stor glæde af. De fraråder langtrukken kredsløbstræning pga. den måde det påvirker dine hormoner osv. på. Så hellere kompakt, intens intervaltræning. 5 x 1-min. sprint med 1 min. pause imellem.

Og kampsport/selvforsvar. Du skal være en tender defender, dvs. blid overfor din kvinde, men assertiv ift. omverdenen. Du skal ikke være et paranoidt røvhul, du skal ikke være en vattet kryster. Du skal tilpasse dig situationen. Kampsport er altså en god idé, især MMA, som jo er udviklet iterativt ud fra andre kampsportsformer, og derfor er særdeles gennemtestet og effektivt.

Du skal have styr på dit sind. Er du psykisk syg, så gå i terapi. Kognitiv adfærdsterapi har vist sig særdeles effektiv, så hvis du har alvorlige problemer psykisk, så gør det. Ellers minder rådene meget om dem for fysisk sundhed: sov godt, spis godt og træn. Mediter. Start småt. Sæt dig med lukkede øjne og fokuser på dit åndedræt i 5 min. Helt okay at dine tanker vandrer andre steder hen. Bring dem blidt tilbage på åndedrættet. Det er processen der tæller, ikke resultatet. Meditation skal ikke være rart, det er træning i at være bevidst om dit indre tankemylder. Øg gradvist i tid.

Du skal også være intelligent. Dette vurderer kvinder især ud fra, om du kan få folk til at grine. Hvorfor? Fordi det er umuligt at fake. Du kan ikke fake at være sjov. Enten er du sjov, eller også er du ikke. Du behøver ikke være standupper. Det er mere noget med at kunne få noget sjovt ud af øjeblikket. Meld dig til improv comedy. Det er suveræn træning i at lytte, tænke hurtigt, og være sjov. Plus: der er kvinder...

Find noget at lave. Du skal ikke være milliardær. Du skal bare heller ikke være fattig, det er ikke tiltrækkende. Men kvinder vil hellere date en mand der tjener lige over, eller omkring gennemsnittet, men som er til stede i deres liv, end en milliardær, der arbejder hele tiden og aldrig er hjemme.

Udvikl dine dad-skills. Hvis du godt kan lide dyr, så arbejd frivilligt på et herberg for herreløse dyr. Det viser, at du kan tage dig af små væsener, og er tiltrækkende for kvinder. Plus, der er kvinder...

Få en god tøjstil. Lædersko jatak. Rene sko jatak. Klamme gamle sneaks, nej tak. Tøj der passer jatak. Baggy jeans nej tak. Igen: alt det her kommer an på kontekst. Vil du score en hip hop-tøs skal du naturligvis tage baggy jeans på. Men generelt skal tøjet være rent og pænt, og det skal passe.

Okay, stopper nu, gik alt for meget i detaljer, plus det her er en brøkdel af, hvad de behandler. Jeg har sikkert glemt nogle super centrale ting, det var sådan lidt hvad jeg kunne huske på stående fod.
Senest rettet af muspelhem tirs 6. jun 2017 12:07, rettet i alt 3 gange.
muspelhem
Bølle Bob

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 11:47

Nu ved jeg, hvad jeg glemte:

Parringsmarkeder. Din værdi som mage varierer alt efter, hvor du befinder dig. Hvor mange kvinder er der, hvor mange mænd er der, hvem er de andre mænd, osv. Du skal bevæge dig derhen hvor dine træk er mest efterspurgt. Dvs. hvis du er mega brainy, så bevæg dig i cirkler hvor det er et plus. Hvis du er mega pumpet, så bevæg dig i cirkler hvor det er et plus. Osv.

Når du så har fundet dit marked, skal du vise dine attraktive træk, ligesom en påfugl viser sin hale. Men du behøver ikke være sådan totalt desperat og in-your-face. Fx vil en kvinde ofte vurdere dig lige så meget på, hvordan du snakker med andre mennesker, som hvordan du snakker med hende. Bare sørg for at du får mulighed for at demonstrere dine styrker på en måde, der ikke virker alt for påtaget. Lionel Messi er sej fordi han er en pissedygtig professionel fodboldspiller. Han ville ikke være sej hvis han stoppede dig på gaden for at vise dig hvor god han var til at jonglere. You dig? Det handler også om social intelligens.
muspelhem
Bølle Bob

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 11:48

Og: når du så har fået arrangeret en date, så fokuser på at have det sjovt, ikke på at komme i seng med hende. Det fungerer bedre.
muspelhem
Bølle Bob

Indlægaf muspelhem » tirs 6. jun 2017 12:01

Sidst men ikke mindst: The Mating Grounds er STORE fans af online-dating. Det er nærmest et must. Lær at gøre det godt (de viser dig hvordan). Få en masse dates ad den vej.

Den anden måde er at engagere dig i sociale aktiviteter, du synes er sjove. Så møder du ligesindede kvinder, og du laver noget du kan lide, og næppe er helt håbløs til. Begynd at gå til et-eller-andet.

Derimod er byture ikke en super måde at score på, ironisk nok. Af flere årsager: de færreste mænd har super mange træk, de kan vise frem på en bytur. Måske er du super morsom at snakke med, okay. Måske er du genial til at danse, okay. Men konkurrencen er hård, og kvinderne har paraderne oppe, fordi du er fremmed for dem. Belysningen er dårlig, musikken er høj, du har bare virkelig odds'ene imod dig. Du skal virkelig være en boss for at score i byen. Der er så mange nemmere måder at score på, hvor kvinden vil være mere tryg ved dig, hvor du vil føle dig bedre tilpas fordi du rent faktisk har det sjovt med det, du laver.

Og Tucker Max siger det her som en der KAN score i byen.

Desuden: principperne er relevante, uanset om du leder efter et one-night stand eller en kone.
muspelhem
Bølle Bob

Næste

Tilbage til Generelt om The Game