Stemmeføring?

Få hjælp til at overkomme dine sticking points

Stemmeføring?

Indlægaf Ninpo » man 21. nov 2016 20:36

Hej

Jeg er i øvrigt ny og har læst en smule litteratur angående det at kunne vinde kvindens/menneskets gunst - også kun en smule.
Men mit ærinde i denne tråd er at søge om hjælp med min stemmeføring, som er ret usikker og skælvende til tider.
Er der nogen der ved hvilke muligheder, der er for at træne sin stemmeføring gratis, og hvilke muligheder, der foreligger, hvis man er sparsommelig med pengene?
Ninpo
Gummi Tarzan

Re: Stemmeføring?

Indlægaf Happytalk » tirs 22. nov 2016 19:13

Prøv i en periode at tale en del højere end det du plejer. værd mere ligeglad hvad andre tænker.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Desire » tirs 22. nov 2016 22:50

Tror google kan hjælpe dig champ.
Har hørt nogle herinde snakke om 'a million mouth piece' eller noget i den dur, men kender den ikke og vil ikke vouche for den.

Generelt kan jeg anbefale dig 'feel the fear and do it anyway'.

Jeg kan også anbefale dig at kigge dybere på problemet. Du snakker jo ikke lavt bare fordi. Det skyldes jo typisk dårligt selvværd, selvtillid eller social angst osv.

Lige som med alt anden udvikling kræver det, at du øver dig og ikke mindst udfordrer dig selv. Bryd din komfort zone. Snak til folk oftere. Prøv at huske at snakke højt. Valuer altid din performance bagefter - hvad gjorde du godt / skidt.

Prøv at snakke foran spejlet hver morgen, og pres dig selv til at snakke så højt som muligt, uden at din stemme knækker (dette er også godt til byture). Og tal til dig selv i et tilpas højt toneleje, som du synes er passende. Prøv så at efterlign det når du er ude og med andre.

Det vigtigste er hele tiden at bryde dine grænser. Når jeg skal bekæmpe min højdeskræk, presser jeg mig selv til at gå op til steder, hvor jeg er bange for at være.
Du skal lære din hjerne, at det ikke er farligt og i stedet normalt. Men arbejd med hele din person. Beklædning, holdning, hvor tilpas du føler dig, selvtillid, kvinder, job. Det vil nok være mest effektivt.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Ninpo » ons 23. nov 2016 03:23

Jeg har også ledt på Google før og fundet interessent stof. Men det var bare, hvis nogen sad tilbage med noget ekstraordinær viden/råd. Desuden mange tak for jeres bidrag.
Ninpo
Gummi Tarzan

Indlægaf Kaizer » ons 23. nov 2016 03:56

Stemmen er, sammen med ens øjenkontakt og fysikalitet, nok det vigtigste i game. 80% af dine resultater kommer fra de her 20% basics. Du øver det med at være bevidst om det, vide hvad du skal gøre og så implementere det, indtil det sidder på rygraden. Hele tiden tag tingene 20% længere. Det var sådan, at Style blev god i The Game, fordi han fx pressede sig selv til at blive det længere i sets, som han før ville have bailet ud af. Og sådan gjorde han med alting.

To ting som har hjulpet mig:

Din stemme skal komme fra det rigtige sted, resonerende dybere nede fra ens mave/diafragma region i stedet for halsen. Det er vigtigt, at man trækker vejret rigtigt og er grounded. Elliot snakker om det her: https://www.youtube.com/watch?v=P41ER1Wmkj0&t , han har også nogle konkrete øvelser til det, hvor man kan fornemme det bedre.

Din stemme skal komme rigtigt ud, ‘punch through the wall’ med stemmen. Forestil dig, at du taler igennem kvinden. Julien bruger også den metafor, at han snakker til jorden aka “talking the ground”-> https://www.youtube.com/watch?v=l5eqzHms6E0
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Ninpo » tors 1. dec 2016 00:53

Det med at fokusere på at være grounded er særdeles gunstigt. Takker.
Ninpo
Gummi Tarzan

Indlægaf Ninpo » søn 4. jun 2017 03:16

Det skal siges, at siden jeg skrev den tråd, har min stemme ændret sig markant. Der er nogle af mine gamle venner, der har fået sig noget af et chok. I dag, da jeg for første gang i 1 år snakkede med en af mine gamle bedste venner, jokede han: "Hva' bro, der er hvis nogen, der har gennemgået puberteten". Men jeg er 20 år gammel, og sidst jeg snakkede med ham, var jeg 19 år gammel ..

I starten fungerede det kun, hvis jeg efterstræbte det, og det havde jeg det ikke godt med, fordi jeg følte mig som en tryharder :D Men langt senere hen i min udvikling optog jeg min stemme uden at stræbe efter dybden (eller at være grounded - jeg prøver ikke at gøre min stemme dybere som sådan, men ved snakke fra en dybere stemmeleje) og sammenlignede den med tidligere optagelser og bemærkede, at det allerede lå naturligt i min stemme, og siden da stoppede jeg med at tænke over det/efterstræbe det. Så man behøver ikke at efterstræbe det/tænke over det, så længe man øver sig, for så kommet det alligevel naturligt. Men det kan godt være at al den efterstræbelse har haft indvirkning, altså fungeret som træning.

Jeg lærte det primært af en bog, jeg ikke kan huske titlen på, og Elliott Hulse. Generelt handler det om at være afslappet, især i hovedregionen, og tale nede fra maven eller nede fra sit "fodfæste" og i den forbindelse være grounded, altså føle, at man er i sin krop, og at sin energi kommer nede fra kroppen (det begynder at lyde lidt pseudovidenskabeligt :D).
Ninpo
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » søn 4. jun 2017 11:51

Det korte svar er, at det handler om at være mere tilpas i den sociale situation og turde være sig selv og lade andre se og høre en.

Dejligt for dig. Hvad er det næste mål, du vil arbejde hen imod?
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Ninpo » ons 7. jun 2017 06:27

Ja, nemlig.

Jeg gik i gang med at træne min krop for 1-2 måneder siden, så generelt er mit mål for tiden at få en pænere krop og blive større. Det var faktisk gennem dette forum, at jeg blev introduceret til principperne om kalorieoverskud osv. Så ja, selv et pickup-forum kan være nyttig til så noget :) . Da jeg trænede for mange år siden blev jeg aldrig større, og jeg tænkte, at det nok skyldtes at jeg ikke fik trænet ordentligt, men i dag forstår jeg, at styrketræningen slet ikke har en positiv indflydelse på ens vægtforøgning, derimod en negativ indflydelse pga. man taber kalorier, og det har så også den vigtige indflydelse, at man får en mere muskulær krop (i forhold til de givne kalorier, man indtager), right. Så det hele drejer sig om at være i kalorieoverskud, og jeg er sgu meget ked af, det var ingen mennesker, der kunne fortælle mig det dengang, jeg var 16 år, har fandme spildt meget tid pga. det ...

Jeg blev fortalt, at spise meget betød meget, men jeg spiste bare to smørrebrødsmadder mere om dagen + en proteinshake. Det førte naturligvis til en vægtforøgning, men så begyndte mit ligevægtsindtag at rette sig til det, og så var jeg stuck, fordi jeg blev ved med at spise den samme kvantitet og dermed aldrig komme i kalorieoverskud. Så det handler jo om at spise gradvist mere og mere.

Det burde være en pligt for enhver der introducerer nogen til styrketræning at forklare vedkommende om kalorieoverskud og nutrition ...
Ninpo
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » ons 7. jun 2017 08:30

Det skulle man også tro, at alle forstod efterhånden. Jeg har selv trænet i 11 år omend, jeg ikke har haft fokus på hypertrofi de sidste mange år. Fik også spildt 2-3 år pga manglende viden.

Lean gain er jo the shit these days. Men i sidste ende er det sgu kalorierne der tæller og konsistent træning. Alt det andet er støj. Træn tungt, træn ofte og spis som ham du gerne vil ende som.

Det med at optrappe maden bør ikke være så stor en bekymring. Det er ikke meget vi snakker om.. Som regel opjustere man bare med 100-200 kcal hver 6. måned eller sådan. Jo større muskler du har, desto større forbrænding har du. Så det er desuden naturligt, at man bliver mere sulten, når man vokser.
Det vigtigste er bare konstant at æde 500kcal mere hver dag end, hvad man har lyst til ;)
Brugeravatar
Desire
T1000

Tilbage til Sticking points