Hvor meget betyder kvinders udseende for mænd?

Find og scor ham du vil have

Det er altafgørende for mig at hun ser godt ud.
7
35%
Det er vigtigt for mig, men ikke det vigtigste.
11
55%
Det betyder ikke særligt meget for mig.
2
10%

Afgivne stemmer : 20

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 11:14

Efter en af de andre posts kørte lidt off-topic i forhold til, hvor vigtigt kvinders udseende er for mænd, tænker jeg at det fortjener sing egen tråd.

Afgiv din stemme og kommenter gerne på tråden hvad det betyder for dig og hvorfor.

Hvis du er pige så kommenter også gerne hvad mænds udseende betyder for dig.
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Re: Hvor meget betyder kvinders udseende for mænd?

Indlægaf vUlpeS » tirs 11. jul 2017 12:05

Det skal helst være sådan, at jeg kan holde ud at se på vedkommende.

Jeg har stemt "altafgørende", men jeg ligger formentlig og bobler mellem svarmulighed 1 og 2, idet jeg ikke er en decideret fanatiker.

Min første kæreste var en klokkeklar 10'er, som nød uhensigtsmæssigt megen opmærksomhed på baggrund af sit udseende. Adfærdsmæssigt var hun - set i bakspejlet - en 5'er på en god dag, og det har lært mig, at det er en god idé at gå på kompromis med overfladen, hvis man kan slippe for det stressniveau, der er knyttet til at bo sammen med en destruktiv, overdramatisk narcissist.

Siden da har der været nogle 7'ere, 8'ere og 9'ere ind over på LTR-fronten og en række ONS'er af en noget blandet karakter ("vi har nok allesammen nogen, vi ikke er så stolte af" - Anton J), men for at sige det meget kort, så vil jeg hellere være alene end at gå på kompromis. Det er nu engang bedst, hvis jeg tænder på konen...

10-skalaen, rent udseendemæssigt, fordamper ganske vist som jeg får øje på de øvrige kvaliteter, men det ændrer jo ikke på noget ift trådens tema.

Jeg krummede vanen tro tæer over indlæggets ophavsmand; den arrogance, der skal til for at mene, at man ved alt om hvordan 5'ere har det, når man nu selv er rimeligt højt oppe på skalaen, er mildest talt himmelråbende. - Ikke noget nyt dér.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 12:31

vUlpeS skrev:Jeg krummede vanen tro tæer over indlæggets ophavsmand; den arrogance, der skal til for at mene, at man ved alt om hvordan 5'ere har det, når man nu selv er rimeligt højt oppe på skalaen, er mildest talt himmelråbende. - Ikke noget nyt dér.

Med "indlæggets ophavsmand" går jeg ud fra du mener mig? Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener og hvad du henviser til, har du noget imod at uddybe? :)
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Indlægaf vUlpeS » tirs 11. jul 2017 12:39

Nej, jeg refererer til indlægget, der ansporede denne tråd. "Do ska' bar' ta' en røj kjol' på, så er ålle di' problemer løst do!" - Det er simpelthen for dumt.

Dig har jeg ikke noget udestående med, tværtimod.
Du skaber intelligent debat i stedet for at konkludere og være dogmatisk, og er så vidt jeg ved en ganske cool missekat i øvrigt.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 15:06

Ah okay, ja det med den røde kjole var lidt sjovt :D

For mig betyder udseende ikke særligt meget. Jeg har kun en eneste gang oplevet at få en pige med hjem, taget tøjet af os begge, og så indse at jeg ikke kunne. Og det var ikke fordi hun ikke var pæn nok, men fordi det gik op for mig at hun lugtede dårligt :shock:
Jeg ved ikke om det havde været bedre at være ærlig og fortælle hende sandheden, men i situationen sagde jeg at jeg faktisk havde en kæreste (hvilket var løgn), med det resultat at hun blev pisse sur, tog tøj på og skred...

Jeg kategoriserer aldrig kvinders udseende i forhold til en skala, for jeg oplever ofte at dem jeg synes er vildt attraktive, dem synes mine venner er "gennemsnitlige" og dem mine venner synes er hotte, dem ville jeg selv ikke kunne holde ud fordi der er et eller andet med deres personlighed jeg ikke kan lide.
Det afhænger også en del af mit humør to be honest. For det meste er jeg meget open minded i forhold til hvad der sker, men hvis der er en bestemt pige tilstede jeg vil være sammen med, så er det hende jeg går efter og så ser jeg slet ikke hvad der ellers er af muligheder, og hvis jeg ser det så interesserer det mig ikke. Jeg har også prøvet at afvise en pige fordi hendes veninde ikke ville være med til en trekant med os :D Det lyder hårdere end det er, for de var begge interesserede i mig, og jeg var ærlig om hvad jeg ville fra starten.
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Indlægaf vUlpeS » tirs 11. jul 2017 16:26

Jeg er helt med ind over hér, tror jeg nok.

Ti-skalaen er en udskældt størrelse, nogle gange med mere berettigelse end andre. - Den bør betragtes som
en subjektiv størrelse, synes jeg (også).
Jeg forholdt mig førhen meget til cykel-analogier, og i denne sammenhæng ville jeg sige: "Man har 10.000,- og går til cykelhandleren; det er klart at man ikke vælger den cykel, der har været en tur i havnen og sidenhen har fået en gang (rød?) lak, men snarere er tilbøjelig til den knaldgule 10-gears racer, der står og funkler i udstillingsvinduet."

Nota benet er så, at enkelte foretrækker hurtige cykler, hvor andre synes bedre om komfort og magelighed.
I denne sammenhæng er jeg helt kold ift hvad mine peers ellers måtte mene; det er bedst når jeg selv bestemmer, hvem jeg skal føle mig tiltrukket af.

For nogle år siden introducerede jeg den binære skala, hvor det bare er "ja tak" og "nej tak" der dikterer, og det kan såmænd være lige så godt. - Altså lige indtil det øjeblik hvor der er mere end een værdig kandidat på banen.

Lugtgener fra maskinrummet, nej tak. - Og mange tak for lige at erindre mig på dén traumatiserende oplevelse! :D

Endeligt, JA SGUDA! Hvis jeg interesserer mig for en bestemt person, så kunne både min veninde Paris H og min kusine Kim Kardashian reverenter rende og skide, hvis de prøvede på noget.
- Pudsigt nok er det altid når jeg er nyforelsket, at de to ovennævnte møer skriver på messenger; jeg er sikker på, at der er tale om et komplot. >:(

P.S. Jeg er ikke bange for småkvabsede kvinder, tværtimod. Fed eller svært overvægtig, nej tak, men polstring begejstrer bestemt. De helt magre, modelagtige/anoretiske er jeg heller ikke så meget for, ikke mindst fordi de nemlig også kan finde på at lugte funky.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Indlægaf Gnome » tirs 11. jul 2017 23:47

Det er (desværre vil nogen mene) mere eller mindre et faktum at kvinders SMV er mere forbundet til deres udseende end mænds. Mænds SMV er hovedsageligt i status. Derfor betyder kvinders udseende mere for mænd end omvendt.

Vi er igen tilbage til evolution og hvordan vi har udviklet os gennem tiden. Vi er stadig, biologisk set, mere eller mindre de samme væsner som for 60000 år siden.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Chacruna » ons 12. jul 2017 00:53

I din fine evolutions-hypotese glemmer du det "faktum" at manden kun skal investere en klat, mens kvinden skal igennem 9mdr plus fødsel..
Hvis du som mand er top of the pack, hvorfor så diskriminere, hvis der er flere kvinder der gerne vil videreføre dine gener bare fordi den ene ikke er helt så pæn..
Hvis der er nogen der burde være picky er det netop kvinderne.

Hvis du virkelig gerne vil bringe evolution ind i det (jeg synes selv det er overhyped), så kig på hvad zoologerne siger om parringsstrategier.
De deler det ind i primært to typer strategier, "pair-bonding" (monogami) eller "tournament" (alpha takes it all).
Du kan faktisk se på dyrekranier om en art er den ene eller anden strategi. Hvis han-kraniet er markant større end hun-kraniet er det tournament, ellers er det pair-bonding.
Blandt mennesker har mænd større kranier end kvinder, men vi bliver regnet for at være specielle idet vi kan begge strategier.

Dvs nogen mænd er "tournament" mens andre er "pair-bonders". Nogen mænd er ligeglade med udseende da det at være sammen med en "grim" ikke udelukker dem fra at være sammen med de "smukke" (alpha takes it all). Andre mænd går op i udseende fordi de ved det er one-shot så de må tage det bedste de kan få.
(Kilde: Robert Sapolsky)

Jeg var for nyligt nede for at købe en ørebeskytter til kampsport, men måtte opgive da mine ører stak ud på samtlige modeller, selv xl var ikke stor nok. Jeg kan heller ikke passe nogen hatte og brillestænger er ikke lange nok til at nå om bag mine ører :D
Så selv det med kraniestørrelsen passer på at jeg er "tournament" strategi :D

Derfor, hvis du går op i udseende er du måske bare ikke så alpha som du går og tror ;)
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Indlægaf Thebond » ons 12. jul 2017 12:27

Gnome skrev:Det er (desværre vil nogen mene) mere eller mindre et faktum at kvinders SMV er mere forbundet til deres udseende end mænds. Mænds SMV er hovedsageligt i status. Derfor betyder kvinders udseende mere for mænd end omvendt.

Vi er igen tilbage til evolution og hvordan vi har udviklet os gennem tiden. Vi er stadig, biologisk set, mere eller mindre de samme væsner som for 60000 år siden.

+1

Holding
Nice at få lavet denne post og lige høre jer andre ;) . Siden det var mig der startede denne diskussion, vil jeg selvfølgelig sige som jeg sagde før, at det er udseendet der får mig til at tage beslutningen om jeg kunne gå i seng med én eller ej. Og det er en beslutning vi alle fyre tager meget hurtigt.
Vi mænd er jo meget simple, vi har bare en switch. Vi er tiltrukket eller ej. Vi er med det samme tiltrukket eller ej. Eksempel: Det er derfor når vi fyre har en wingman med, og så når vi ser en lækker dame, scanner vi kroppen igennem. Og er hun lækker, så siger vil lige til vores wingman: "kæft hun er lækker".
Mænd er instant tiltrukket. Endten ikke eller jo.

Personligheden er også vigtigt for mig, men det er noget jeg vælger logisk. Udseendet er jeg bare tiltrukket til, det er ikke noget jeg kan styre. Jeg har nogle gange stødt på piger, der er så åndssvage, bander hele tiden, det er ikke mine typer. De var lækre og jeg var stadig tiltrukket, selvom det ikke var mine typer.
Jeg var nød til at logisk vælge fra, at jeg ikke ville være med dem.

Udseende
Men grunden til at vi fyre går efter udseendet, det er fordi vi leder efter den bedste kvalitet ”mor”. Til at kunne sprede vores race. Jo sundere og jo bedre hendes krop ser ud, bliver hun forhåbentlig en bedre ”mor”. Det er derfor vi fyre kigger meget efter røv og patter. Fordi det er vigtige ting der bruges til fødsel og til at kunne fodre barnet. Men hjernen er stadig primitiv, fordi selvom en grim kvinde erklæres sund hos lægen til at kunne føde børn, hvor derimod en lækker kvinde egnes ikke til at have børn fordi hun har en form for sygdom, så vil hjernen stadig efter gå efter den lækre.
Der er ikke noget mærkeligt i dette, dette har folk fundet ud af for lang tid siden.
Og grunden til at ”sexual attraction” ikke kan styres, der er fordi det hører med til ”prioritet 1” af overlevelses krav. Og det er ”SEX” til at kunne reproducere os selv og overleve. Lige som vand og mad som også er ”prioritet 1” for at overleve.
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf vUlpeS » ons 12. jul 2017 17:26

Er det Maslow's behovspyramide, du refererer til her, Bond? I så fald er mad og sex ingenlunde placeret på samme trin.

Billede

Pudsigt nok egentlig: Hvis man både er mæt, har ly, og har fået dækket sit fysiske kontaktbehov, så dikterer teorien, at man vil søge selvrealiseringen.
Herinde kører vi tilsyneladende den gale vej; vi selvrealiserer i den hensigt at få dækket et lavere trin (sex), og vi går på falafelbar til allersidst. Maslow ville vende sig i sin grav af bar ærgrelse.

^ren gas, naturligvis: Vi lever så godt her hvor vi bor, at det næsten er utænkeligt, at de helt fundamentale behov ikke er dækket ind som en slags udgangspunkt.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Næste

Tilbage til Pigegame