Nogen med viden indenfor kemi?

Ordet er frit! HELT frit! Vi opfordrer til postning af perverse og frastødende ting.

Redaktør: Moderator

Nogen med viden indenfor kemi?

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 21:32

Jeg er selv meget interesseret i biohacking og microdosing..
tænkte på om der er nogen herinde der deler denne interesse?
Og om der er nogen med viden indenfor kemi? Jeg er selv super n00b når det kommer til kemi og det er noget jeg meget gerne vil være bedre til! :)
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Re: Nogen med viden indenfor kemi?

Indlægaf Kaizer » tirs 11. jul 2017 21:59

Så vidt jeg har forstået det, så er microdosing et relativt nyt begreb, hvor folk tager forskellige former for narkotika i meget små mængder, så de holder sig kørende. Så man tager lidt syre/MDMA/svampe/et dap weed med morgenmaden, og så løfter det niveauet. Det er fx for folk, som kæmper med angst eller depression, men der også et stigende antal professionals som nu gør det, pga de føler, det giver dem noget ekstra. Måske det er dumt, men omvendt er ting som SSRI/lykkepiller jo heller ikke en perfekt løsning.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 22:05

Microdosing bliver også brugt indenfor sport, der er det oftest for at undgå positive doping tests, men det er også langt mindre farligt - mindre effekt og færre bivirkninger.
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Indlægaf vUlpeS » tirs 11. jul 2017 22:22

Måske ikke ligefrem 2000'ernes svar på Le Chatelier, men jeg har da et 12-tal på B-niveau at prale af og en vis tørst efter at lære mere, mere, MERE om mit yndlingsfag.

- Det er forholdsvis rudimentær viden; vi er ude i noget meget basalt, der mere eller mindre afklarer, hvorledes man foretager beregninger af molarmasse, masse og vægt, udfører reaktionsskemaer, redoxreaktioner, kendskab til det periodiske system osv... - Basically what Walther White would want you to know about cooking up shit.

Derudover har jeg også været en duks i biologitimerne, hvilket overlapper en del ift dit interesseområde.

Formentlig mere klar på eksperimenter indenfor biohacking end mikrodosering, men det skal nu ikke forhindre en lystig diskussion om begge emner.

- Jeg øjner en lejlighed til at få repeteret og konsolideret mine noter, noget jeg har haft i tankerne de sidste par år omend jeg har haft travlt med... Øhmmm... Alt muligt andet.
Vi har jo alligevel en halv aftale stående, du og jeg, så hvad siger du til at jeg lige cykler på lageret og henter mine noter, og så finder vi en dag i den kommende uge? Jeg kan nemlig gå igen skal jeg sige dig! :D
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Indlægaf Chacruna » tirs 11. jul 2017 22:42

Hey vULpeS!! Det er godt at høre!! Jeg er altid selv interesseret i at lære, og derudover er det meget sjovere (og bedre resultater) når man er to om det!

Jeg er klar på at indvie dig i mine planer :)

Smider dig lige en PM med kontaktinfo!
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Tilbage til Off Topic