aner intet om mode. hvad gør jeg?

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

aner intet om mode. hvad gør jeg?

Indlægaf tellmehow » tirs 7. aug 2018 00:09

Hej jeg er en mand på 26 år, som har brug for nogle råd omkring mode.

Jeg har skrevet lidt omkring min livssituation i mit andet indlæg hvis i finder det interessant: http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=40&t=4196

Anyway jeg skal videre i livet, og jeg vil opbygge min tøjstil helt fra scratch inden jeg skal starte på HF VUC på mandag.
Jeg har ikke rigtig noget tøj som jeg syntes er godt (er i hvert fald i tvivl om det er godt), så jeg skal have anskaffet noget.

Hvordan finder jeg en tøjstil som jeg føler mig tilpas med, og som passer med min ønskede livsstil (venner, damer osv.)?

Hvordan ved jeg hvilket tøj jeg skal købe? Har før købt en masse tøj som jeg endte med aldrig at bruge.

Er det ikke for dyrt at hyre en professionel stylist til rådgivning?
hvordan griber jeg bedst situationen an?
Er der evt. en modebevidst person herinde som kunne have lyst til at mødes og shoppe? Er fra Viborg, men jeg kan selvfølgelig komme til din by. Vi kan evt. snakke om lidt betaling for rådgivningen, eller hvis du tilfældigvis står og mangler en hjemmeside ville det også være noget jeg kunne hjælpe med at lave.

Har læst en del på nettet om mode for mænd (f.eks. på metromand.dk og mandemode.dk), men syntes der beskrives en meget formel stil, som jeg ikke selv har forsøgt mig med før, og er lidt usikker på at begive mig ud i det.
Hvis jeg fik personlig vejledning af en som helt specifikt (og objektivt) kunne fortælle mig hvad der ville passe godt til mig (ud fra mit udseende mm.), så ville jeg ikke have nogen problemer med at kaste mig ud i det.

Håber i kan hjælpe kære PUAér.
tellmehow
Nyklækket

Re: aner intet om mode. hvad gør jeg?

Indlægaf Kaizer » tirs 7. aug 2018 12:18

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: aner intet om mode. hvad gør jeg?

Indlægaf Desire » lør 11. aug 2018 09:35

Fit over design.

Du gør det bedre end de fleste, hvis du får tøj der sidder ordenligt og tæt. Dvs. en skjorte, der ikke poser, passer over skuldrene mv. Find ud af, om du er regular, slim eller skinny fit og køb derefter.

Kender du ikke en gut eller gutinde, der er god til den slags? Spørg dem om vejledning.

Og eventuelt start ud småt. Hvis du tror, at du er mere til en casual stil, så køb lidt tøj, prøv det af og vurder så bagefter, om du fortsætter af den boldgade.

At kigge billeder på Google/insta etc. kan være god inspiration.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Tilbage til Stil og mode