Solarie?

Fjerboa og skibriller eller bare cool ?

Solarie?

Indlægaf Forever young » tors 20. sep 2012 21:19

Hvad er jeres erfaring med solarie?

Jeg ser ret så bleg ud for tiden, og jeg tror virkelig at jeg kunne trænge til noget sol. Er det alt for sundheds skadeligt, eller er det også noget nogle herinde fra benytter sig af? I så fald, hvor ofte går i, i solarie og hvor mange minutter ligger i derinde? ;)
Forever young
Fætter kanin

Re: Solarie?

Indlægaf Kaizen » tors 20. sep 2012 22:04

Yep, jeg er allerede død af hudkræft ;)

Jeg har faktisk gået og tænkt det samme...

Så vidt jeg husker kan man godt opbygge en nogenlunde kulør ved at hoppe derned en gang om ugen, og så holde det ved lige med en gang hver fjortende dag.
Når jeg logger ind anbefaler den mig som regel 16 minutter, men jeg plejer at nøjes med 11-12 minutter.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Fsharp » tors 20. sep 2012 23:01

I dag ville jeg aldrig gå i solarie. Jeg stoler ikke på de søforklaringer som solarierne selv kommer med om at der er filtre på og det ikke er skadeligt. På operationsstuer benytter man ultraviolet lys til at slå luftbårne bakterier ihjel med, så kom ikke og fortæl mig at det ikke kan påvirke cellerne i min hud.

Det er selvfølgelig folks eget valg, men stigningen i antallet af tilfælde af hudkræft er nok ikke tilfældig.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Fjord » fre 21. sep 2012 15:24

Jeg har en veninde som fik (hud)kræft første gang hun brugte et solarie.
Hun var derinde i lidt over et kvarter, ved ikke om man kan sætte styrken på sådan et solarie.
Det holder i hvert fald mig fra at gå den vej :/
Fjord
Happy Meal

Indlægaf Jake » fre 21. sep 2012 17:55

Hver fredag 6-10 minutter

Find ud af din hudtype ellers er der altid spray tan
Man er altid mere tiltrækkende med en god kulør
Jake
Fætter kanin

Indlægaf Cheriot » søn 23. sep 2012 08:27

Eftersigende skulle visse solarier være blevet forbedret netop med tanke på at beskytte mod hudkræft. Hvorvidt det tilgengæld virker er vel svært at vide eller påvise endnu. Men det er trods alt fakta at der har været langt flere tilfælde af hudkræft de seneste par år og at solarier er mistænkt for især at spille en rolle i den sammenhæng.

Personligt føler jeg mig ikke særlig tryg ved solarier(og synes også det er lidt for dyrt at kaste penge efter som studerende), så jeg benytter mig udelukkende af den naturlige sol. Men på den måde kan man nu også sagtens få opbygget en ret flot og solbrun farve. Jeg har fx fået opbygget en ret flot og virkelig brun kulør bare ved at tage 1-2 timers sol alle de dage jeg lige har haft tid og mulighed for det i løbet af sommeren. Først uden sololie og så senere med. På den måde har min krop langsomt vænnet sig til og fået opbygget en stabil farver uden skoldning eller andet.

Det er selvfølgelig lidt sent at nævne nu hvor sommeren lige er ovre. Men det kunne da være et forslag til at få udnyttet næste sommer til at opbygge en god kulør og på den måde samtidigt spare en masse penge. Medmindre du snart skal på ferie eller lignende, hvor det samme kan gøres.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf Kaizen » søn 23. sep 2012 14:06

Cheriot skrev:Det er selvfølgelig lidt sent at nævne nu hvor sommeren lige er ovre. Men det kunne da være et forslag til at få udnyttet næste sommer til at opbygge en god kulør og på den måde samtidigt spare en masse penge. Medmindre du snart skal på ferie eller lignende, hvor det samme kan gøres.

Hvilken sommer? Har det været sommer? ;)

Ej, prøvede det samme, men jeg er også begyndt at gå i solarietanker, for at holde kuløren ved lige for ellers er den ved at dampe af om en måneds tid eller to.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Tilbage til Stil og mode